10 lut 2017

Winter wonderland






Hej kochani!
Witam się z Wami po kolejnej dłuższej przerwie, która - jak się pewnie domyślacie - była spowodowana trwającą na uczelni sesją egzaminacyjną. Myślę, że wszyscy studenci dobrze wiedzą, jak ciężko jest z wolnym czasem w tym okresie... A jako iż ja jestem osobą, która angażuje się we wszystko co robi na 100% (czasem z lepszym, czasem z gorszym skutkiem, wiadomo :D) - skupiłam się na nauce i dlatego trochę zaniedbałam bloga.
Ale ale! Już jestem, wracam! Z czystą głową i umysłem wolnym od trosk. Melduję się z domu, w którym zamierzam zregenerować nieco nadwątlone siły. 
Przyznam szczerze, że do ostatniej chwili nie wiedziałam jaki post dziś opublikuję - czy będzie to haul, czy autoportrety, a może wishlist na wiosnę? Biłam się z myślami, aż tu nagle odpowiedź nasunęła mi się sama...
 Mam ochotę podzielić się z Wami obrazkami bliskimi memu sercu, obrazkami, które rysuje natura, dlatego właśnie są tak piękne i niepowtarzalne. Będzie to zbiór zdjęć, które wykonałam częściowo dzisiaj na wyjątkowo mroźnym spacerze, a częściowo podczas mojego ostatniego pobytu w domu. 
Jak zapewne wiecie: nie jestem największą fanką zimy, o wiele bardziej lubię te ciepłe miesiące, pewnie ze względu na to, że jestem okropnym zmarzluchem! Jednak mimo wszystko staram się doceniać każdą chwilę i w każdej porze roku dostrzegać coś pięknego... a zima bądź co bądź piękna być potrafi, to należy jej przyznać! 
 Liczę, że znajdą się wśród Was - moich obserwatorów - osoby równie zakochane w takich ujęciach i że obejrzycie je z przyjemnością. 
 Żeby jeszcze milej się oglądało - dodałam cytaty, które ostatnio wpadły mi w "oko", które okazały się dla mnie wyjątkowo trafne i które Wy także bardzo lubicie czytać.

Zatem...
bon apetit!




 * * * 
 


Bądźcie pozdrowieni nadwrażliwi
za waszą czułość w nieczułości świata 
za niepewność wśród jego pewności
Bądźcie pozdrowieni 
za to, że odczuwacie innych tak, jak siebie samych 
Bądźcie pozdrowieni za to, że odczuwanie niepokój świata
jego bezdenną ograniczoność i pewność siebie
Bądźcie pozdrowieni 
za potrzebę oczyszczenia rąk z niewidzialnego brudu świata
za wasz lęk przed bezsensem istnienia
(...) 
Bądźcie pozdrowieni za waszą wyłączność i trwogę przed utratą bliskich
za wasze zachłanne przyjaźnie i lęk, że miłość mogłabym umrzeć jeszcze przed wami 
(...)
Bądźcie pozdrowieni
za to, że wasza niebiańska siła jest spychana i deptana 
przez siłę brutalną i zwierzęcą
za to, co w was przeczutego, niewypowiedzianego, nieograniczonego 
za samotność i niezwykłość waszych dróg 
bądźcie pozdrowieni  n a d w r a ż l i w i. 

~ Kazimierz Dąbrowski
 

  
 "Boję się ludzi. Boję się w ogóle z nimi przebywać. Boję się, że powiem coś nie tak, za dużo, że ich urażę. Boję się, że mnie odtrącą. Boję się, że widać, że stoję sama i nie wiem, co ze sobą zrobić. (...) Boję się, że jestem brzydka. Boję się, że się zestarzeję. Boję się, że za mało się staram.”
Małgorzata Halber




  "Powroty do przeszłości są dobre do momentu, kiedy nie zaczynasz za bardzo rozgaszczać się w tych nieco zakurzonych już progach. Jeśli umiesz odwrócić się na pięcie i zatrzasnąć za sobą wszystkie drzwi, spalić wszystkie mosty i wymazać z pamięci ślady łez - to być może będziesz jeszcze szczęśliwa. Tylko nie siedź zbyt długo we wspomnieniach, bo im dłużej - tym trudniej będzie się z nimi rozstać. A rozstać się trzeba, bo żyjemy tu i teraz. Nie pięć, nie dziesięć, nie dwadzieścia lat temu. Przeszłości już nie zmienisz, więc zamiast płakać nad tym, co utracone - pomyśl, co zrobić aby stworzyć jak najlepsze tu i teraz. Twoim fundamentem będzie przeszłość, o której zawsze będziesz pamiętać, nawet jeśli wmawiasz wszystkim, że jest inaczej."

~ tekst mojego autorstwa 

 


 "Wszystko co było dawniej wydaje się dziwne. Czasem wydaje się, że tego w ogóle nie było. Czasem wydaje się to wszystko straszne, czasem śmieszne, czasem głupie. Ale nie takie jak było naprawdę."
Marek Hłasko, "Pijany o dwunastej w południe"




 "Mogę wam tylko powiedzieć to, co sami wiecie: niektóre dni to skarb. Nie ma ich wiele, ale sądzę, że w życiu każdego jest takich kilka.”
~ Stephen King




 “Nie wolno bezmyślnie tracić czasu! Można przegapić właściwy moment... Ten jeden właściwy, niepowtarzalny. Bo czas nie powtarza się nigdy!”
~ Andrzej Sapkowski




"Są różne rodzaje tęsknot. Czy mówił ci ktoś o tym? Inaczej tęskni się za kimś, gdy wiesz, że jeszcze zobaczysz tę osobę i inaczej, kiedy ona już nigdy do ciebie nie wróci. Są tęsknoty dobre i złe. Dobre to takie, przy których pomimo wszystko jesteś szczęśliwy. Wtedy oczekiwanie działa na ciebie kojąco, jak opatrunek na udręczone serce. Natomiast złe tęsknoty łamią ci ten właśnie mięsień, rozrywają duszę i wyciskają łzy spod powiek. Te pierwsze wskrzeszają, drugie zaś odbierają chęci do dalszego życia."
~ Diana Sullivan




 "Tęskni się do rzeczy głupich. Nawet wtedy gdy jest się mądrym, wtedy chyba najbardziej".
~ Andrzej Stasiuk




 "Najbardziej w życiu boję się tego, że moje serce będzie kiedyś biło nad urodzinowym tortem tragicznie pełnym świeczek i wtedy pomyślę, że mój czas minął, a ja nic nie przeżyłam. Przecież tylko dla przeżyć warto żyć. I dla tego, aby móc je komuś potem opowiedzieć."
— Janusz Leon Wiśniewski




 "Wszystko polega na tym, żeby człowiek był taki, jaki jest, żeby nie wstydził się chcieć tego, czego chce i marzyc o tym, o czym marzy. Ludzie są na ogół niewolnikami konwenansów. Ktoś im powiedział, ze powinni być tacy i tacy, i starają się być takimi aż do śmierci, nie wiedząc nawet, kim byli i są naprawdę. Nie są wiec nikim i niczym, postępują niejednoznacznie, niejasno, chaotycznie. Człowiek przede wszystkim musi mieć odwagę być sobą."
Milan Kundera "Żart"




 "To ostry ból. Z czasem przerodzi się w przewlekły. Przewlekły - to znaczy, że będzie stały, może nie bezustanny. Może to również znaczyć, że się od niego nie umrze. Nie będzie się go czuło w każdej minucie, ale niewiele będzie dni wolnych od niego".
[Alice Munro, "Miłość dobrej kobiety"]



 “Wszyscy leżymy w rynsztoku (...), ale niektórzy z nas patrzą w gwiazdy.”
~ Terry Pratchett



 “Mów o tym czego chcesz, kiedy masz na to ochotę i okazję. Najbardziej żałuję rzeczy, których nie zrobiłem, okazji, których nie wykorzystałem i tego, czego nie wypowiedziałem.”
~ Jim Keller


 "Jestem dziwnie zmęczony nie tym, że mówiłem, ale na samą
myśl o tym, co muszę jeszcze powiedzieć."

Albert Camus "Upadek"



 "Wszystko, co było z człowiekiem związane, staje się wspomnieniem, które z całych sił starasz się utrzymać, bo zapomnieć byłoby zdradą. Zdradą byłoby zapomnieć, jak pił kawę. Jak się śmiał. Jak spoglądał na ciebie. A mimo to zapominasz. Życie tego wymaga. Zapominasz krok po kroku i bywa to tak bolesne, że rozdziera ci serce. "
 

~Jón Kalman Stefánsson




 "Ale zapisu bólu w jednym obszarze pamięci nie można wymazać zapisami szczęścia w innych".
~ J. L. Wiśniewski "Samotność w sieci"


 Ogród Saski Lublin



 

Czasem śmiejemy się, a w środku nas coś powoli pęka, umiera. To śmiech przez łzy, bo jednocześnie cierpimy i bardzo mocno doceniamy to, co jeszcze mamy. Czasem dopiero tracąc coś, uświadamy sobie jaką miało dla nas wartość. Tym mocniej odczuwamy brak, pustkę, której nie wypełni już nic innego na świecie. Zawsze będziemy mieli w swoim sercu tę ziejącą chłodem dziurę jak po postrzale, której nie zaszyje żadna nić. Miejsca, które kochamy i do których zawsze z radością wracamy już nigdy nie będą takie same. Zawsze będzie czegoś brakować, zawsze będziemy uśmiechać się przez łzy i myśleć co by było gdyby...gdyby świat był sprawiedliwy. 

~ tekst mojego autorstwa 




 “Nikt nie zobaczy łez przez wnętrze płynących i nikt nie usłyszy skargi z warg zaciśniętych głucho.”
Stefan Żeromski "Przedwiośnie"



 "Ja po tych wszystkich latach naprawdę chcę już zacząć inaczej żyć, mieć kogoś, kto może nie tyle byłby oparciem dla mnie, ale kto by mnie potrzebował i dla kogo mógłbym żyć - bo takie życie bez sensu jest straszne, nawet jeśli człowiek na co dzień robi coś, co go wciąga."
Tomek Beksiński w liśćie do Ewy Kikty


 “Odkryłem, że muszę mówić na tyle głośno, żebym mógł się słyszeć, gdyż jestem jedynym człowiekiem, który mnie dobrze rozumie.”
~ Salley Vickers



 “(...) ludzie tak naprawdę mogą mieszkać tylko w innych ludziach, wie, że depresja to nic innego, jak bezdomność, na depresję cierpią ludzie, którzy nie mają w kim mieszkać (...).”
~ Wojciech Kuczok




* * *

Mam nadzieję, że zdjęcia i cytaty, które dziś Wam zaprezentowałam przypadły Wam do gustu.
Dajcie znać w komentarzach :)

Do następnego,
buziaki!!!
xoxo




2 komentarze:

  1. Bardzo fajny post :) Widać że dużo czasu na niego poświęciłaś :) i powiem Ci że było warto :) Zdjęcia też śliczne :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post 😍💓

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! ;)